catchingup

Alla inlägg under oktober 2013

Av Eva Wedberg - 5 oktober 2013 19:46

Jag har sett Jonas Gardells nya show Mitt enda liv. I programmet kan man läsa: Jonas Gardells nya show MITT ENDA LIV är en hejdundrande hyllning till livet. Det sprudlande, sprakande, omtumlande, jublande, hemska och underbara livet. För kom ihåg: Man får inte leva om sitt liv. Det är det som är själva grejen. 

 

Och jag kan bara hålla med. Ingen kan som Jonas Gardell blanda skratt och allvar. Ena stunden får han publiken att skratta så tårarna rinner, för att nästa skruva till så skrattet fastnar i halsen. Han har upp allvarliga ämnen som rasism, förtryck, HIV och sen plötsligt skämtar han om Marks nya hobby att samla på doftljus. Det är show på alla vis och hela salongen ÄLSKAR  honom. Man förlåter att han inte kan sjunga för det blir bara ytterligare en krydda i det hela.


Jag har sett Jonas Gardell ganska många gånger och jag blir alltid glad.

Den här gången var det extra värdefullt och viktigt för mig. Trots den tunga tid som jag haft i år så tycker jag verkligen att  livet är gott på många vis. Livet är inte lätt , man blir golvad ibland. Men det händer också många fantastiska saker. Det är spännande och man vet aldrig vad som ska hända. Ett liv kan vara kort eller långt det är ändå lika mycket värt.

Det är livet vi lever nu som är det viktiga. ETT ENDA LIV. Eller som Helenas devis som hon lät tatuera in och som nu finns inskrivet på hennes gravsten ONE LIFE LIVE IT

 

 


Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards