catchingup

Direktlänk till inlägg 31 mars 2013

På påskresa och att fixa håret

Av Eva Wedberg - 31 mars 2013 10:46

Jag,  Emilia och kusin Emilia är på en liten påskresa i Norge över påsken.

 

Vi har åkt för att hälsa på familjen Hjemli, Kristina, Tommy, Patrick och Markus. De bor i Ljördalen som  är en liten fjällbygd några mil från  Trysil.

Vi har varit här många gånger under de drygt 20 år de har bott här.

Det är dock första gången jag åker iväg efter 12 januari, överhuvudtaget.

Jag var väldigt nervös innan vi åkte hur det skulle kännas att vara borta i flera dagar, Hittills har det gått bra.

Det blir också tydligt att Helena är med mig lika mycket nu. Trots att jag är långt från hennes skänk med alla foton eller inte kan åka till hennes grav.

 

Helena fick ett påskägg i år också


Under närmare 10 år har hela familjen haft samma frisör i Tumba. Med tiden har vi lärt känna dem ganska väl. Det var Helena som började gå där och drog sen med oss andra.

 Efter det att Helena lämnade oss har jag inte kunnat förmå mig till att gå dit. Det var med andra ord högt tid att göra något åt frisyren.

 Igår åkte vi och hälsade på Kristinas och Tommys dotter Elin i Elverum. Hon jobbar som frisör och hon tog också med oss till frisersalongen och klippte och slingade håret på mig och Emilia. Hon är så duktig och vi kände oss jättefina när det var klart.

     

Elin                                 Emilia                              Jag

 
 
Gunvor

Gunvor

31 mars 2013 18:59

Hej.
Måste bara läsa hur du har det. Det berör mig så mycket.Du skriver så bra.Så fint att publicera kort på vad ni gjort innan.
Det går bra att resa i från. De finns med hela tiden ändå.
Känner igen det där med frisör. Jag hade gått till en frisör i många år, men inför begravningen åkte jag till annan ort och ny frisör. Jag har ännu ej klarat att åka till den tidigare frisören, för där gick Charlotte också. Kram från Skåne.

http://www.charlottetjejen.blogg.se

Eva Wedberg

1 april 2013 10:17

Hej. Tack för fin kommentar.
Jag vill gärna visa vem Helena var för mig. Att hon är så mycket mer än en tjej som inte ville leva längre. Därför försöker jag också ha bilder och händelser kring vårt liv tillsammans
Visst är det i de små vardagliga händelserna man känner saknaden mest, som frisören. Ha en fortsatt fin påsk. /Eva

 
Ingen bild

Barbro & Anders

1 april 2013 10:58

Hej, Anders undrar om du ska ställa upp i någon skönhetstävling. Ni verkar ha det bra i alla fall. Fina bilder på er alla!

Eva Wedberg

1 april 2013 19:51

Haha. Det kanske blir den nya karriären.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Wedberg - 8 april 2022 16:18


Älskade vännen!! Så länge sen jag skrev här. Idag är det din födelsedag, ännu en utan dig. Det är 10:e gången vi inte kan fira dig. Om du fått vara kvar hade vi firat din 31-årsdag idag. Men du är för alltid 21, litet vilsen och inte riktigt vuxen. J...

Av Eva Wedberg - 8 april 2020 20:32


Älskade Stinta!   Det är så obegripligt, ytterligare en födelsedag utan dig. Jag börjar tappa räkningen hur många gånger du inte varit med. Jag tror det är den åttonde gången nu.  Det har flera gånger varit dramatiskt runt omkring den här dagen...

Av Eva Wedberg - 12 januari 2020 18:28

12 januari. F**ng j**a dag. Sju år idag sen katastrofen. Det är helt otroligt att det gått sju är. 12 januari kommer aldrig att bli en bra dag. Inget den dagen kan uppväga att Helena lämnade oss den 12 januari 2013. Jag vet inte om ni sett filmer...

Av Eva Wedberg - 8 april 2019 12:03


     28 år idag 28 år, bara två år till 30. När du lämnade oss var du mindre än två år äldre än 20. Och du är för evigt 21 år, det var de år du fick här hos oss. Eller snarare de år vi fick med dig. Daniel din storebror som föddes 19 månade...

Av Eva Wedberg - 11 januari 2018 21:12

Helt plötsligt är vi här igen. 11 januari, imorgon 12 januari. Det har gått ytterligare ett år. 5 år. Det är svårt att förstå. Så kort tid och ett helt liv på samma gång. Jag mår bra nu. Livet är gott på så många sätt. Jag är glad för det mes...

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards